O czym musi pamiętać kulturysta? Jakie składniki pomogą osiągnąć wymarzony rezultat?

Posted on 07/05/2021 8:54am

Kulturystyka jest szczególnie popularna wśród mężczyzn. Chcą oni zbudować piękną masę ciała, jaka będzie ich ozdobą, lecz także będzie wyrażała ich siłę. Najważniejszym budulcem mięśni w naszym ciele jest białko. Dlatego białka należy dostarczać w dużych ilościach swojemu organizmowi. Dlatego też stosuje się różnego rodzaju suplementy diety oraz odżywki z dużą ilością białka.

sport - obrazeczek
Author: Flowizm ...
Source: http://www.flickr.com


Jednym z takich pomocnych składników jest BCAA. To po prostu aminokwasy rozgałęzione, jakie dodawane są do różnych odżywek. To one są w stanie przyspieszyć syntezę białek, a dzięki nim też wydzielana jest większa ilość hormonów nazywanych budującymi. Hormon wzrostu jest jednym z nich. Tego typu składniki muszą być dostarczane dodatkowo, z tego powodu, że nasz organizm samodzielnie ich nie wytwarza. Dodaje się je do glutaminy lub kreatyny.

To wspomniana kreatyna jest następnym istotnym składnikiem. To ona ma spory wpływ na budowanie masy mięśniowej jak również w odczuwalny sposób zwiększa ich siłę. Aby przyspieszyć w jakimś stopniu działanie składnika, którym jest kreatyna, osoby obeznane w temacie proponują przyjmować ją wraz z beta-alaniną. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej koniecznie zobacz stronę budujmase.pl. W ten sposób rezultaty będą lepsze. Oprócz tego jej dodatek sprawi, iż wydolność takich mięśni będzie po prostu lepsza, a my nie będziemy się tak szybko męczyć. Beta-alanina jest w stanie opóźnić przyjście zmęczenia. W związku z tym nasz trening może być i dłuższy ale też bardziej intensywny, aniżeli normalnie.

Ważne może być także białko serwatkowe. Kulturyści zażywają takie białko zarówno przed samym treningiem, jak również po nim. Taki składnik może występować w formie koncentratu, izolatu albo też hydrolizatu. Zależnie od postaci, tempo przenikania takiego białka do mięśni może być szybsze albo też wolniejsze. W najszybszym tempie przyswaja się białko pod postacią hydrolizatu. W najwolniejszy sposób natomiast będzie przyswajalny koncentrat, ponieważ gdzieś dopiero po godzinie od przyjęcia preparatu. Kulturystom pomóc może też kofeina. To ona pobudza nasze ciało do działania. Tym bardziej sprawdza się, jak czujemy zmęczenie albo senność. Najlepiej jest spożyć mniej więcej 200 mg przed treningiem.

Oprócz powyższych składników nie wolno zapominać o witaminach, kwasie omega-3, jak także o ważnych składnikach mineralnych. Białko nie wystarczy, czasem niektórzy kulturyści nie pamiętają o tym. Więcej interesujących wiadomości przeczytasz Mase. Trzeba bowiem zjadać w swojej diecie wskazaną porcję owoców jak również warzyw. Poza tym musimy również zażywać witaminy oraz składniki mineralne w tabletkach. Wspomniane wcześniej kwasy tłuszczowe omega-3 wspomagają beztłuszczowy rozwój mięśni, redukując przy tym tkankę tłuszczową.

Jak widać białko i kreatyna to nie wszystko. Jeśli chcemy w poważny sposób podejść do tego tematu, to trzeba poszerzyć własną wiedzę w kwestii specjalnej diety, jak też różnego rodzaju suplementów diety, koniecznych do uzyskania doskonałych efektów.

Tags: suplementy, preparat, konie